:: owner blog nie la ::


boleh sebut name dhie :
izzati . ieza jek , angah , ety

anak jati kluang johor nie membuka matanye buat kali pertama pada 17julai1992 , umo korang leh kire sndiri . . :)
skunk masih menetap dikluang tp menjalani hidopnye di negeri org ( perak ) . .

art is my life ! =)

tolong la ! jgn bazir kanhidup anda untuk seorang lelaki yg da menolak awk !

Rabu, 9 Mei 2012

kehidupan . .

oke . . first for all aku sendiri xtau npe entry aku cm nie , mungkin kah kerana kebohsanan jiwa menjadi2 sejak akhir2 nie ?? mungkin juga aku rindu kwn2 aku ?? apa mungkin kerana rase sket hati yg melanda jiwa aku nie ?? atau mungkin akan berlaku sesuatu yg membuatkan aku pelik sgt ? 


aku xleh nk jwb . . semue tuh diluar jangkaan aku , tp aku rase gelap kalau xde hidayah dari allah . . ape yg aku merepek pon aku xtau , selame nie aku cube nk jadi yg terbaik tok semue org , tp xcukup baik tok semue org . . yee , aku masih belajar . . dlm ape pon sudut , aku ttp masih belajar . . belajar menimba ilmu tok ke menara gading , belajar dari semue pengalaman lepas , belajar memasak . . yg penting aku masih belajar untuk menimba ilmu allah , aku syunk keluarga aku , aku xkan sia2kan ibu aku ape lagi adik2 aku . . kalau aku belajar skunk cume untuk membiaya adik2 aku punye mase depan , aku akan pastikan ape yg aku rase skunk xkan dirasekan adik2 aku . . 


kenape aku pikir semue nie . . ? aku sendiri xtau . . 


beberape yg lepas aku stay umah nenek aku , aku memask didapur tok timah ! :) yezz , aku tersangkut antara due pandangan , samada nk ikot ape yg atok ckp , atau ikot ape yg nnek aku ckp . . aku xla berape pandai masak . . tiap kali masak , atok akan komen masakan aku . . nenek aku plak ckp "baru sekali ko masak tok die , yg aku da bertahun masak tok dy . . " , sepupu aku , atin . . gelak jek , she can cook egg now !! she's said    that egg is good for ur heatlh :D ya yah ! she's good , very kind heart poeple , just like her parents too . . always help me and my family . . thnk u so much :)


aku mengimpikan sesuatu , mesti korang gelak kan ? aku nk suami yg soleh !! sape bleh jadi suami yg soleh tuh? kompm ramai mak atau bapak mentue korang syg kan korang sbb boleh jage anak dyorng n bimbing dyorng kejalan yg benarr . . .ahahah , alah , cecite , sape yg xnk suami yg soleh yg boleh jage kite . . kan??? aku pernah cter pasal entry nie , mals nk cter la . . hahaha , ape pon , lelaki yg baik tok perempuan yg baik , pompan yg baik tok lelaki yg baik ,cm tuh gak sebaliknye . . jgn risau gadis2 diluar sne yg kecewe dengan kekasih kalian , allah da tetap jodoh yg terbaik buat anda sume . .sme2 la doa untuk mendapt jodoh yg baik , yg penting . . tunai kan 5 perkara yg wajib dari allah ,insyaallah , smue nye akan berlangsung secare baik . . :)



hidop2 . . mcm2 kan? tp tuh la perjalanan hidop kite , hanya allah yg tentu kan . . n allah xkan mengubah sesuatu melainkan kite yg mengubahnya . . :) 


oh ye . . buat kwn2 ku yg merase dirinye kecik sgt dimata dunie , percaya la , anda amat berhargai disisi allah ,juga family anda . . 


buat mereka yg tidak boleh diterime oleh rakan2 sndiri , percayala , anda akan diterime oleh ibu anda walo ape jue keadaan anda , kerane dy ialah ibu kite :)


pengajaran ari nie . . aku akan cube jadi yg terbaik tok keluarge aku , kwn2 aku . . tp for someone speacial , aku xsedie . . ape yg jadi menjadikan alasan aku kukuh tok tutp pintu hati aku . .  sorry guys :)) n tabah la wahai hamba allah menghadapi dugaan allah , allah akan menduga kite dengan ujian yg mampu kite hadapi . . 


salam a'laik :)