:: owner blog nie la ::


boleh sebut name dhie :
izzati . ieza jek , angah , ety

anak jati kluang johor nie membuka matanye buat kali pertama pada 17julai1992 , umo korang leh kire sndiri . . :)
skunk masih menetap dikluang tp menjalani hidopnye di negeri org ( perak ) . .

art is my life ! =)

tolong la ! jgn bazir kanhidup anda untuk seorang lelaki yg da menolak awk !

Rabu, 6 Jun 2012

cinta bersatu . .

hey , xtau npe ttbe2 nk update bende yg bukan2 plak . . untuk pengetahuan korang , aku bukan la sebaik yg korang pikir , ye aku jahat . . mungkin orang yg benci aku tau , betape jahatnye aku . . kan ? aku terase sesuatu  , aku bukan la nk jeles ke ape ke . . aku cume nk bahagia jek , sometimes tu ,ape yg da lme aku impi kan . . tup2 jadi milik org len , my lovely friend . . told me that someday , aku akan dapat ape yg aku xdpt selame nie . . . aku cube tunggu that day , tp nape makin lame , makin susah nk hadapi yg sedang aku lalui skunk nie . . sedih mengundang aku , xkire la samada perkara kecik or perkara yg besar . . sometimes , bende kecik pon leh wat aku nangis . . nk plak , aku da nk blek SI . . sanggup xsanggup , aku kene juga blek sbb nk abis kan final sem aku nie . . ye , kejap jek kan . . rse cm baru jek aku nie abis spm , ttbe2 aku da nk abis diploma . . hey , xsangke anak ibu yg sorang nie da besar da . . alangkah indahnye hidop nie setiap sorang ade tongkat sakti , bleh la aku minx ape yg aku nk . . bukanlah aku minx yg bukan2 , sume aku minx ape yg jadi . . xkan jadi dlm hidop aku , kalau la allah beri aku peluang samada aku nie nk hidop atau dok jek kt syurge , aku akan pilih dok jek kt syurge tu , xpaya la susah2 aku nk lalui semue nie . . sedihnye , ya allah . . dugaan mu ini , memang cukup berat tok aku lalui . . makin lame makin aku cube , makin susah tok aku terime lau hidop aku memang mcm drama dalm tv tu . . xsorang pon bleh tau hakikat hidop nie yang sebenarnye kan? 


mesti lah yg bace nie pelik nape ttbe aku update bende cm nie kan? aku nk citer tentang impian aku yang selame nie aku pendam dalam diam , dimana aku belom pernah beritau sesiape , sape2 yg bace memang sentiase update tentang aku kan . . disini , sye nur izzati binti zainal , atau lebih dikenali oleh segelintir rakan2 ku sebgai izza , sangat-sangat mengimpikan menjadi seorang tentera darat ( tp yang ade paku , bukan yang prebet tuh ) , aku nk sgt , tp disebabkan masalh berat , aku kuburkan impian aku . . n dimana juga aku kuburkan impian aku gara2 dia yang aku pernah sanjung demi mencapai matlamat dy , demi melihat dy bangge mempunyai ---- seperti aku , akhirnye . . ape yg aku lakukan selame nie , sia-sia . . dia pergi , pergi jauh dari hidop aku , dimana semakin lame hati aku semakin membencinye . . begitu indah hidop ku dahulu , kenpe ini yg terjadi . . aku terime kalau ini yang jadi , n yang ada skunk nie cume cik sewel yg mencari cita-cita disebalik awan nano . . haa , masih menaruh harapan untuk kembali menjadi izza yang dahulu . . 


buat kawan-kawan ku dari sekolah rendah , dimana aku sentiase di perlakukan seperti budak xbrani nk lawan korang , sejak sekolah rendah lagi aku xseperti rakan2 yang lain . . btw , thnks sbb korang ade mengajar sesuatu pada aku dimana , berdiri diatas kaki sendiri , jgn berselindung disebalik rakan2 . . tonjolkan diri , brani kan diri dalam mencapai sesuatu . . 


buat rakan-rakan sekolah menengah , aku menjadi diri aku sendiri , dimana aku bertemu rakan2 seperjuang dalam pmr , thnks sgt2 . . meskipun kite da xrpat skunk nie , korang ttp dlm ingatan aku . . aku berpindah sekolah untuk bertemu rakan istimewa aku , hey , thnks sebb setie bersame aku hingga aku abis spm , awak banyak ajar sye tentang islam yg sye nie dahulu nye agak jahil . . setalah kenal awk , sye belajar semue tu . . awak bg keyakinan pade sye utk belajar berdikari ditempat orang , dimana aku berada skunk nie . .


buat sahabat-sahabat uitm , aku mula belajar sebuah erti persahabatan , dimana korang banyak ajar aku , korang ajar aku cara menhargai sahabat2 aku . . korang ajar aku sifat seorang sahabat , dan akhirnye , aku menemuinye dikalangan korang juga . . dimana dia ,dia dan dia amat menghargai aku . . beruntung , hepi , suke sgt menpunyai sahabat seperti kalian . . aku susah kalian selalu ade , korang dgr cerite yg org lain xnk dgr . . bler aku terjatuh kan air mata aku , korang cube wat xtau tapi korang cube hepikan aku . . bahagianye aku dapat sahabat seperti kalian , 


percaye la . . di setiap perhentian aku , akan ada pengalaman baru yg menanti aku . . 


cinta bersatu? herm . . pelik ? lagu liyana jasmay . . boleh ke aku dpat ape yg liyana jasmay nyanyi lirik dlm lagu dy ? insyaallah , kalau bukan kt sini . . aku harapkan di sne nnt , maaf kan lah rakan anda ini . . mungkin suatu hari nnt dy xsempat nk minx maaf kat korang . . :))


<3 u all . . 


assalammulaikum . .